1. Content

Content is een van de meest belangrijke aspecten van SEO. Het is van belang dat de content op jouw website goed leesbaar is voor mens en machine. Iedere pagina beschikt over een unieke titel en inhoud. Het aantal woorden dat in een tekst gebruikt worden is minimaal 400, maar meer is altijd beter. Google heeft volledige, waardevolle content hoog in het vaandel staan, maar dit betekent niet dat een hele pagina vol moet worden geschreven met tekst om maar een groot aantal woorden te hebben. Een tekst van 400 woorden bevat minstens 8 (maar niet veel vaker!) het zoekwoord waar de tekst om draait. Voorop staat nog altijd dat de tekst natuurlijk moet ogen en gemakkelijk te lezen moet zijn. 

2. Structuur

Een goede structuur heeft niet alleen invloed op de gebruiksvriendelijkheid van een website, maar ook op de vindbaarheid van een website. Zorg er daarom voor dat de structuur niet te ingewikkeld is. Maak gebruik van sturende tussenkoppen en titels, opsommingen en wissel af tussen korte en lange zinnen. Daarnaast is het beter om de pagina op te delen in kleinere alinea’s van een paar regels. Zorg er ook voor dat de structuur terug te binden is in de adressen (URL’s) van de website. 

3. Publiek

Het is belangrijk om vooraf te bedenken wie je publiek is. Wie bezoekt je website, waarom doen ze dat en welke zoekwoorden gebruiken ze daarbij? Voer een zoekwoordenonderzoek uit en verwerk deze zoekwoorden subtiel, maar effectief in de juiste pagina’s op uw website. Gebruik de zoekwoorden niet alleen in de titel, intro en H2, maar ook in de URL, afbeeldingen en beschrijving. Onderzoek of er nog betere zoekwoorden zijn waarop je website gevonden kan worden.

4. Links

Zorg ervoor dat de pagina’s op je eigen website op relevante plaatsen aan elkaar linken. Hiermee help je Google en je bezoekers om de weg te vinden op uw website. Ook links vanaf andere websites naar jouw webpagina’s dragen bij aan een hogere waardering. Om deze reden wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van linkbuilding. Maak afspraken met andere relevante sites voor externe links.

5. Titel en beschrijving

Het belangrijkste zoekwoord moet terugkomen in de titel van je tekst. Allereerst is dit de H1, de titel bovenaan de pagina. Daarnaast is er de SEO titel. Dit is de titel die je terugziet in de zoekmachineresultaten. Deze twee titels mogen hetzelfde zijn, maar dit hoeft niet. Plaats het belangrijkste zoekwoord vooraan in de H1 en SEO titel en zorg ervoor dat de titel aantrekkelijk is. Ook niet geheel onbelangrijk is de SEO beschrijving. Dit is het stukje tekst dat onder je SEO titel verschijnt in de zoekmachineresultaten. De SEO beschrijving moet het belangrijkste zoekwoord bevatten.

Deze checklist geeft kort weer wat de belangrijkste punten zijn binnen zoekmachineoptimalisatie (SEO). Om over een optimaal vindbare website te beschikken, gebruik je deze checklist voor SEO.

Vorige stap Volgende stap

Eenvoudig jouw SEO checken!

In slechts enkele stappen jouw website optimaliseren!

1 Informatie

Lees de SEO checklist goed door, hier staat belangrijke informatie in.

2 Implementatie

Verbeter jouw website aan de hand van de SEO checklist. Met deze handige checklist denk je overal aan!

3 Resultaat

Het resultaat? Beter vindbaar in zoekmachines inclusief topposities binnen Google! Start met het genereren van meer traffic met deze SEO checklist.

Handige SEO checklist voor beginners

Vraag hier je gratis offertes aan

Benieuwd naar de beste prijzen voor het uitbesteden van je SEO? Vraag hieronder vrijblijvende offertes aan

Ik ben geen robot & Ik ben op de hoogte van en ga akkoord met het privacy beleid.

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2021 | Sitemap | Disclaimer | Partners | Seo vacatures |
Toch je SEO uitbesteden?