Waarom zou ik adverteren op Facebook?

Facebook-advertenties hebben enkele voordelen. Ze bieden namelijk de mogelijkheid om een bepaalde hoeveelheid mensen, of een bepaalde groep te bereiken en om hier zo veel mogelijk resultaat uit te verkrijgen. Je kunt hierin bijvoorbeeld de leeftijd, het geslacht, interesses of het bereik instellen. Ook krijg je de mogelijkheid om dezelfde advertenties te gebruiken voor Instagram. Facebook biedt op basis van de kenmerken van je advertentie een indicatie van de resultaten die je zou kunnen behalen en de mensen die je kunt bereiken met de advertentie.
Om alles nog wat makkelijker te maken heeft Facebook een tool die je helpt met alle handelingen rondom je advertentie, de Facebook business manager. Deze tool leidt jou door het hele proces, levert informatie over je prestaties, helpt je bij het analyseren van deze data en staat je bij in het toewijzen van een budget. Doordat je niet alleen na maar ook tijdens deze periode informatie ontvangt over de prestaties van je advertentie blijf je constant op de hoogte en weet je precies of en wat je moet aanpassen om je doelstelling te behalen.

Wat zijn de kosten en wat brengt het op?

Het is natuurlijk zonde om al je tijd, energie en geld in een advertentie te stoppen die uiteindelijk weinig of niks zal opleveren. Nog een mooi voordeel aan de adverteren op Facebook is dat je de kosten kunt instellen aan de hand van jouw budget. Het is mogelijk al voor een klein bedrag te adverteren op Facebook. Aan enkele meer verfijnde advertenties zit echter een minimumbedrag verbonden. De kosten van je advertentie zijn afhankelijk van de soort advertentie, de doelstelling en de doelgroep. Soms betaal je per weergave, andere keren betaal je bijvoorbeeld per klik. Het is dus niet mogelijk vooraf aan te geven hoeveel dit zal kosten. Je kunt echter wel een schatting maken en hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan de advertentie bepaal je zelf. Facebook laat jouw advertentie namelijk zien tot het budget dat eraan is toegewezen op is. Er zijn verschillende manier om je kosten te beheren. De kosten gebaseerd op de totaal uitgaven kun je beheren door middel van het toegewezen budget. De kosten per resultaat dat je behaalt kun je beheren via een bodstrategie. Door middel van een campagnebestedingslimiet en accountbestedingslimiet kun je vooraf een maximumbedrag instellen dat je wilt uitgeven aan één bepaalde campagne of aan al je huidige campagnes. 

Eenvoudig jouw SEO checken!

In slechts enkele stappen jouw website optimaliseren!

1 Informatie

Lees de SEO checklist goed door, hier staat belangrijke informatie in.

2 Implementatie

Verbeter jouw website aan de hand van de SEO checklist. Met deze handige checklist denk je overal aan!

3 Resultaat

Het resultaat? Beter vindbaar in zoekmachines inclusief topposities binnen Google! Start met het genereren van meer traffic met deze SEO checklist.

Website optimalisatie door professionals

Vraag hier je gratis offertes aan

Benieuwd naar de beste prijzen voor het uitbesteden van je SEO? Vraag hieronder vrijblijvende offertes aan

Interesse in:

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2024 | Sitemap | Disclaimer | Partners | Seo vacatures |
Toch je SEO uitbesteden?