Title tag

De title tag is een van de belangrijkste tags op je webpagina. Het geeft namelijk de titel van je pagina aan. En in deze titel staat natuurlijk het onderwerp van je pagina. Zorg ervoor dat je de title tag kort houdt, zodat ieder woord voor zich meer waarde krijgt dan als er veel woorden in de tag staan. Daarnaast moet je wel op blijven letten dat je een natuurlijke zin maakt in de title tag. Dus niet iets in de trant van: “zoekmachine optimalisatie google hoger in zoekmachines” Dit komt over als spam bij Google. Je kunt beter iets doen zoals “Zoekmachine optimalisatie: hoe kom je hoger in Google?”. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de woorden die in de title tag staan ook in de tekst op de pagina zelf voorkomen. Ook is het belangrijk om de title tag op iedere pagina uniek te houden. Dit heeft een positief effect op je ranking, en je zult minder snel in de supplemental index van Google komen.

Heading tags

Heading tags zijn de H1, H2, H3 enz. Deze tags geven een heading van een tekst aan. H1 is het belangrijkste, H2 is een subkopje van een H1 en H3 is weer een subkop van H2 enz. Het mooie van deze tags is dat ze net als bij de title tag weer aangeven wat het onderwerp is van het stukje tekst dat eronder staat. Zorg er daarvoor voor dat de belangrijke keywords over het stukje tekst in de heading tags staan, daarnaast moet je ervoor zorgen dat de keywords uit de H-tag ook voorkomen in de tekst zelf. Maar hou de heading tags wel kort en 'natuurlijk'.

Ook is het aan te bevelen als je een H1 gebruikt er een of twee H2's onder te zetten. Deze H2's moeten ook het hoofdkeyword van de H1 bevatten, maar wel in combinatie met andere woorden. Een voorbeeld hiervoor:

  • H1- Zoekmachine optimalisatie
    Stuk tekst over zoekmachine optimalisatie
  • H2 – De prijs van zoekmachine optimalisatie
    Stuk tekst over de prijs van zoekmachine optimalisatie
  • H2 – Ethische aspecten van zoekmachine optimalisatie
    Stuk tekst over de ethische aspecten van zoekmachine optimalisatie

Op deze manier laat je zien dat alle tekst op de pagina over zoekmachine optimalisatie gaat. Let hierbij weer op dat je het niet overdrijft, het heeft geen nut om al je tekst in een een H1 te zetten, of om 6 H2 tags onder een H1 te zetten.

Bodytekst

Zorg ervoor dat je in de bodytekst veel belangrijke woorden gebruikt die te maken hebben met je onderwerp, hou de tekst wel leesbaar en bruikbaar voor bezoekers. En probeer af en toe een synoniem of een meervoud of enkelvoud van je main keyword te implementeren in de tekst. Ook hier moet je er weer voor zorgen dat je niet overdrijft, zorg dat de tekst niet een irritante spam tekst wordt.

Interne links

Zorg ervoor dat iedere pagina bereikbaar is vanaf een andere link op het domein. En zorg ervoor dat al je pagina's in een soort boomstructuur zijn verbonden met elkaar. Zet ook niet teveel links op een pagina, tenzij de pagina er echt voor bedoeld is, zoals een sitemap of een archief. Maar gooi niet alle links naar interne pagina's op de homepage om zo alle onderliggende pagina's geïndexeerd te krijgen.

Links binnen een tekst hebben vaak een hogere waarde dan links die in een menu of footer staan. Maak hier gebruik van als je kan. Maak ook een sitemap en voeg deze eventueel toe in de Google webmaster console. Maar kijk hierbij uit bij nieuwe websites met veel pagina's.

Uitgaande links

Uitgaande links zijn ook informatie, als jij de lezer de mogelijkheid bied meer informatie over een onderwerp te vinden kun je dat doen door een link te plaatsen naar een andere website. Hierdoor verschaf je meer informatie voor je lezer en daar is Google weer blij mee. Maar overdrijf het niet, hou het bij 3 of 4 links per pagina. En natuurlijk wel naar pagina's die ook echt met jouw pagina te maken hebben.

Alt-tags

Alt tags zijn alternative text tags voor plaatjes, dat is voor browsers die geen plaatjes kunnen weergeven, dat is nog uit vroegere tijden, toen de wereld nog jong was. Maar nu ondersteunen alle browsers gewoon plaatjes. Maar toch kun je wel je keyword density opkrikken door een beschrijving te geven aan de plaatjes op de pagina. Verder kun je hier ook gebruik van maken bij title tags binnen links.
 

Eenvoudig jouw SEO checken!

In slechts enkele stappen jouw website optimaliseren!

1 Informatie

Lees de SEO checklist goed door, hier staat belangrijke informatie in.

2 Implementatie

Verbeter jouw website aan de hand van de SEO checklist. Met deze handige checklist denk je overal aan!

3 Resultaat

Het resultaat? Beter vindbaar in zoekmachines inclusief topposities binnen Google! Start met het genereren van meer traffic met deze SEO checklist.

Website optimalisatie door professionals

Vraag hier je gratis offertes aan

Benieuwd naar de beste prijzen voor het uitbesteden van je SEO? Vraag hieronder vrijblijvende offertes aan

Interesse in:

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2024 | Sitemap | Disclaimer | Partners | Seo vacatures |
Toch je SEO uitbesteden?