#1 Techniek

De eerste SEO pijler gaat over de technische kwaliteit van de website. De technische kwaliteit vormt de basis voor SEO. Bij SEO staat een fijne gebruikerservaring en het verschaffen van de juiste informatie centraal. Slechte technieken zullen de website laten dalen in de zoekresultaten. Het is van belang dat je als bedrijf een goed Content Management System (CMS) gebruikt om content te plaatsen en te beheren. Daarnaast zal een snelle laadtijd van de website bijdragen aan een hogere ranking in de zoekresultaten. Bezoekers zullen sneller wegklikken wanneer zij te lang moeten wachten tot de pagina inlaadt. De snelheid hangt af van de grootte van je site en je hosting en is dus gemakkelijk te beïnvloeden door de website SEO-technisch juist te houden. Verder is het beter om voor een overzichtelijk geschreven code, ook wel clean code, te kiezen om het gemakkelijk te houden voor zoekmachines. Ook de structuur van je website draagt bij aan de technische kwaliteit van de site. Zorg dat je website beschikt over een gemakkelijke structuur, want bezoekers en Google houden er beiden niet van om te moeten zoeken. Als laatst kunnen interne links worden gebruikt om zoekmachines gemakkelijker hun weg te laten vinden. 

#2 Content

De tweede SEO pijler heeft betrekking op de content. Waardevolle en relevante content creëren is een van de meest belangrijke zaken wanneer je hoog in de zoekmachines wil eindigen. Het creëren van content begint met het hebben van een idee. Bedenk een onderwerp waarover je wil schrijven en zorg ervoor dat dit aansluit bij de gekozen doelgroep. Naar aanleiding van dit idee zal je een zoekwoordenonderzoek moeten uitvoeren. Nadat je een onderzoek hebt uitgevoerd, begin je met schrijven. Het is van belang dat er geen teksten van andere websites worden gekopieerd en dat je de lezers zolang mogelijk op je website houdt met de teksten die je schrijft. Zorg er daarom voor dat je tekst niet te kort is, natuurlijk is geschreven en dat het diepgaand genoeg is. De H1 (titel) van de tekst bevat altijd het belangrijkste zoekwoord en de alinea’s zijn voorzien van kopjes in H2 Of H3. Wanneer je een kloppend geheel hebt geschreven, is het tijd om de tekst te plaatsen. Als je het nodig vindt, kan je de tekst ook nog promoten om zo nog meer lezers te verwerven. Het proces eindigt met het onderhouden van de content. Hierbij is het goed om interactie met lezers te creëren. Google zal dit zien en hierdoor zal je hoger in de zoekresultaten komen. 

#3 Autoriteit 

De laatste pijler, autoriteit, wordt gebruikt als indicatie om de SEO-waarde van een website te bepalen. Wanneer je hoog scoort op autoriteit, zal de SEO-waarde van je website ook hoog zijn. De autoriteit van een website hangt af van verschillende factoren. Allereerst de leeftijd van het domein. Domeinen zonder ‘black hats’, die al jarenlang bestaan en door de jaren heen goed zijn onderhouden hebben een hoge autoriteit. Nieuwe domeinen zullen daarentegen eerst moeten aantonen dat zij beschikken over een goede website voordat deze hoog kunnen scoren in de zoekresultaten van Google. Een tweede factor van invloed op de autoriteit van een website is vertrouwen. Het vertrouwen wordt gemeten als spamscore. Hoe hoger de spamscore, hoe lager jouw website zal scoren in de zoekresultaten van Google. De derde factor is populariteit. Deze wordt gemeten aan de hand van het aantal externe websites dat naar je website linken. Hoe meer links, hoe populairder. Om deze reden wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van linkbuilding. De laatste factor die bijdraagt aan de autoriteit is het aantal pagina’s op het domein. Het is beter om zoveel mogelijk pagina’s te hebben, mits deze niet ten koste gaan van de kwaliteit van de website. 

Wanneer je hoog in de zoekresultaten van Google wil eindigen en meer bezoekers op je website wil generen is het van belang om de 3 pijlers van SEO te integreren en deze juist te combineren.

Ik ben geen robot & Ik ben op de hoogte van en ga akkoord met het privacy beleid.

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2021 | Sitemap | Disclaimer | Partners |
Toch je SEO uitbesteden?